SEM
(Google AdWords, Bing, Yahoo osv.)

VELUX varemerket som søkeord

Forhandlere som selger og markedsfører kompatible produkter, har tillatelse fra Google til å kjøpe VELUX varemerket som søkeord i alle søkemotorer for å tiltrekke trafikk til butikkene og nettstedene sine.

Forhandlerne har ikke tillatelse til å bruke VELUX søkeord for å tiltrekke trafikk til landingssider der det bare selges eller markedsføres ikke-kompatible produkter.
 

VELUX varemerket i annonsetekster

Forhandlere som både markedsfører og selger VELUX produkter og kompatible produkter, kan bruke VELUX varemerket i visningsadressen i annonseteksten dersom annonseteksten sender trafikk til landingssider som bare inneholder VELUX produkter. Forhandlerne har ikke tillatelse til å bruke VELUX varemerket i overskriftene eller tekstlinjene i annonsene.

Forhandlere som både selger og markedsfører VELUX produkter og kompatible produkter, har ikke tillatelse til å bruke VELUX varemerket i visningsadressen i annonseteksten for å sende trafikk til landingssider med annet innehold enn originale VELUX produkter.

Forhandlerne som bare markedsfører og selger konkurrerende produkter, kan ikke bruke VELUX varemerket i visningsadresser i det hele tatt.

Hverken VELUX eller Google godtar tekstmanipulasjon som f.eks. «VELUXgardiner» med det formål å bruke VELUX varemerket i annonsetekster. VELUX Gruppen registrerer alle overtredelser og rapporterer disse til Google.

VELUX varemerket i annonsetekster

Forhandlere som både markedsfører og selger VELUX produkter og konkurrerende produkter, bør alltid fremheve den vanlige utsalgsprisen for produktene, f.eks. «solskjerming til takvinduer fra kr. 850».

Forhandlere av kompatible produkter skal aldri oppgi en rabatt på det kompatible produktet som om det var en rabatt på det originale VELUX produktet – f.eks. «Spar xx % på gardiner til takvinduer». VELUX produktet skal ikke sammenlignes med en kompatibel gardin fra en konkurrent. Rabatter kan bare oppgis i form av rabatter på selve produktet.

Google Shopping (PLA)

VELUX varemerket som søkeord

Forhandlere som selger og markedsfører konkurrerende produkter, har tillatelse fra Google til å kjøpe VELUX varemerket som søkeord i alle søkemotorer for å tiltrekke trafikk til butikkene og nettstedene sine.

Tekst i Google Shopping

VELUX Gruppen tillater ikke at forhandlere av kompatible produkter bruker VELUX varemerket i tekst på Google Shopping, f.eks. «VELUX gardiner». Vi anbefaler i stedet at forhandlere bruker en generisk term som for eksempel «gardiner til takvinduer» for å sende trafikk til landingssider som bare inneholder konkurrerende produkter.

Bilder i Google Shopping

Originale VELUX bilder kan ikke brukes til å markedsføre eller selge konkurrerende produkter i Google Shopping.

SEO

Sidetitler, metabeskrivelser, overskrifter, ALT-tagger i bilder og linker

Forhandlere som markedsfører og selger kompatible produkter, kan ikke bruke VELUX varemerket – f.eks. «VELUX takvinduer», «VELUX vinduer» eller «VELUX gardiner» – i sideoverskrifter, overskrifter, metabeskrivelser eller ALT-tagger i bilder, dersom formålet er å legge inn linker til sider der det markedsføres og selges konkurrerende produkter.

Forhandlerne kan ikke bruke VELUX varemerket i forbindelse med linker til sider der det selges eller markedsføres konkurrerende produkter.

Rabatter og priser

Forhandlere av konkurrerende produkter bør alltid fremheve den vanlige utsalgsprisen for produktene, f.eks. «takvinduer fra kr. 300».

Forhandlere av konkurrerende produkter skal aldri oppgi en rabatt på det kompatible produktet som om det var en rabatt på det originale VELUX produktet – f.eks. «Spar xx % på gardiner til takvinduer». Siden de to produktene ikke kan sammenlignes, er dette ikke tillatt. Rabatter kan bare oppgis i form av rabatter på selve produktet.